2010-01-08

Arkiverat 1 - Archived 1

Välkomna till den första utgåvan av den här "utmaningen". Här är det meningen att ni ska gå tillbaka i tiden och publicera favoriter ni inte gjort förut. Det behöver inte vara digitala bilder. Har ni en skanner så använd den för att lägga in favoritbilder från albumen. 

Enda kravet är att bilden ska vara minst ett år gammal och tagen av dig själv. 

Ni deltar genom att lägga upp ett inlägg hos er, kanske med en kort historia till bilden. Sedan länkar ni till det här inlägget. Därefter gör ni en kommentar här. Var bussig och ge direktlänken till ert bidrag så era besökare slipper leta bland alla bloggar för att hitta rätt.

Önskar er en skön helg bland albumen.


English:
Welcome to the first edition of this meme. You are supposed to search among your old images and publish favourites you havn´t before. It don´t have to be digital images. If you have a scanner you can use it to scan favourites from old albums.

There is only one rule, the image shall be more then one year old and taken by you.

You participate by posting your image on your blog. Maybe accompanied with a short story. Link to this post and then make a comment giving the link to your post.

Have a nice weekend among your albums.

10 kommentarer:

  1. Här är mitt bidrag. Mitt barnbarn för 3 år sedan.

    Here is my contribution. My grandchild 3 years ago.

    SvaraRadera
  2. Inget speciellt tema. Jag får alltså lägga upp precis vad jag vill? Kul och samtidigt annorlunda, måste tänka lite mer själv utan hjälp av någon annan. Hmmm, men något ska jag rota fram och kul med att det även kan plockas fram ur det riktigt gamla arkivet genom scanner. '

    SvaraRadera
  3. Så nu är mitt första arkivbidrag på plats och det kan hittas här.

    SvaraRadera
  4. Så nu har jag lagt upp en bild på detta tema också :) nu har jag kommit igång som du kan se :)

    SvaraRadera
  5. Här är mitt bidrag. När man får så fria händer som här så blir det ju plötsligt svårt. Haha... Finns ju en miljon bilder att välja mellan!

    Ha det gott alla!

    SvaraRadera
  6. Grävt i min hög av svartvita bilder.Ha en skön lördagskväll. Anita

    SvaraRadera
  7. Kan inte motstå denna utmaning. Har massor med gamla foton som tål att visas. Här ett exempel

    SvaraRadera
  8. Jag hänger på! Har massor, massor, massor med gamla bilder i arkiven! Min första visar en liten paparazzo :-)

    SvaraRadera
  9. Har jag missat något?
    Är det olika teman? När och hur ofta ska nya bilder läggas upp? Är det reglera i sidpanelen till höger som gäller eller är det från lördagsfoto?

    Ursäkta en som inte riktigt är med.

    SvaraRadera
  10. reglerna i panelen är ju de samma som för det tidigare Lördagsfotot. Skilnaden är bara att nu ska det vara Arkiverade bilder. :)

    SvaraRadera

För att delta i Arkiverat utmaningen var snäll och ange din direktlänk i "Namn/webbadress" fältet.
To participate in Archieved challenge, please use the "Namn/webbadress" field to make it easy for your visitors.

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.